Vårresa

Gerd Åhs

Lördagen den 25 maj gjorde vi årets vårresa. Den gick i år till Kärlekens trädgård Lilla Vik, Gryt.

Vi började med förmiddagsfika vid Café Kårtorp. Goda dubbelmackor och gott kaffe. Där fanns även en loppisbutik. Alltid roligt att titta på alla småsaker. Själv hittade jag en liten katt till min samling.

Sedan gick resan vidare till Kärlekens trädgård i Gryt. Vi blev guidade av ägarinnan Karola Messner som tillsammans med sin man skapat denna underbara trädgård med massor av blommor och buskar av många arter. Båda var även konstnärer, målade och skulpterade. Skulpturer fanns i mängder med älskande par i olika modeller. Hon berättade om deras stora kärlek som överlevt tusen hinder genom livet innan de fick varandra.

Från denna vackra miljö måste vi ta oss vidare till Fyruddens restaurant där vi bjöds på en god fisklunch. Tid att röra på benen blev det innan vår duktiga chaufför lugnt och tryggt tog oss hem till våra respektive hemorter.

Vädret såg ut att bli dåligt när vi startade vår färd, men det blev däremot perfekt för en bussfärd i naturen.

Det blev en riktigt lyckad utflykt . Hoppas alla kommer att träffas nästa vår.

Vårresan

Kärlekens Trädgård