Egenvårdsprodukter

Egenvård

Vi Susanne Danielsson på Jollyfood och Kersti Haraldsson på St: Lars massage & friskvård har gjort en inspelning av vårt egenvårdsprogram som ni kan använda er av varje dag!

Att se till att lymfsystemet är i så god kondition som möjligt är viktigt för att vi ska hålla oss friska !

Med en regelbunden egenvård kan du underhålla ditt lymfsystem och också stödja ditt hormonsystem som är nära sammankopplade. Detta finns det evidens på i studier!

Och när du kommer på behandling så är mycket grund lagd!

Tänk också på att äta bra mat på bra råvaror, det finns mycket att hämta där, och framförallt god och näringsrik!

Att ta tillvara sol och frisk luft är inte så dumt så därför har vi valt att spela in utomhus !

Med vänlig hälsning,
Kersti Haraldsson
Styrelsen Moa-Lina

Jag och Susanne på jollyfood har gjort en video för att underlätta så att alla kan göra egenvård för lymfsystemet ! Så njuta av sol och frisk luft samtidigt !

Gepostet von S:t Lars Massage och Friskvård am Donnerstag, 26. März 2020

Jag och Susanne p\u00e5 jollyfood har gjort en video f\u00f6r att underl\u00e4tta s\u00e5 att alla kan g\u00f6ra egenv\u00e5rd f\u00f6r lymfsystemet ! S\u00e5 njuta av sol och frisk luft samtidigt !

Gepostet von S:t Lars Massage och Friskv\u00e5rd am Donnerstag, 26. M\u00e4rz 2020
\n\n

", "breadcrumbs": {"items": [{"model_name": "articlepage", "id": 21, "title": "Om Moa-Lina", "href": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/", "text": "V\u00e4lkommen till Moa-Lina!", "image": {"title": "banner_2018.jpg", "file": "/media/original_images/banner_2018.jpg", "width": 2304, "height": 807, "file_size": 1974830, "focal": {"x": "50.00%", "y": "50.00%"}, "id": 325, "url": "/media/images/banner_2018.width-800.jpg", "renditions": null}, "author": null, "date": "30 maj 2018", "category": "", "path": "000100050004"}, {"model_name": "articlepage", "id": 448, "title": "Egenv\u00e5rdstips", "href": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/", "text": "Egenv\u00e5rdstips f\u00f6r br\u00f6stcancerpersoner - \u201chur du tar dig igenom ditt livs pr\u00f6vning\u201d", "image": {"title": "spegelbild.jpg", "file": "/media/original_images/spegelbild.jpg", "width": 528, "height": 641, "file_size": 37623, "focal": {"x": "50.00%", "y": "50.00%"}, "id": 159, "url": "/media/images/spegelbild.width-800.jpg", "renditions": null}, "author": null, "date": "28 augusti 2018", "category": "", "path": "0001000500040008"}, {"model_name": "articlepage", "id": 3617, "title": "Egenv\u00e5rdsprodukter", "href": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/egenvardsprodukter/", "text": "Med en regelbunden egenv\u00e5rd kan du underh\u00e5lla ditt lymfsystem och ocks\u00e5 st\u00f6dja ditt hormonsystem som \u00e4r n\u00e4ra sammankopplade", "image": {"title": "", "file": null}, "author": null, "date": "01 april 2020", "category": "", "path": "0001000500040008000B"}]}, "tree_menu": {"parent": {"model_name": "articlepage", "id": 21, "title": "Om Moa-Lina", "href": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/", "text": "V\u00e4lkommen till Moa-Lina!", "image": {"title": "banner_2018.jpg", "file": "/media/original_images/banner_2018.jpg", "width": 2304, "height": 807, "file_size": 1974830, "focal": {"x": "50.00%", "y": "50.00%"}, "id": 325, "url": "/media/images/banner_2018.width-800.jpg", "renditions": null}, "author": null, "date": "30 maj 2018", "category": "", "path": "000100050004"}, "items": [{"id": 2628, "title": "Moa-Linas medlemsblad sommar 2021", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/nyhetsblad-juli-2021/", "active": false, "children": []}, {"id": 608, "title": "Aktuellt", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/aktuellt/", "active": false, "children": []}, {"id": 369, "title": "Unga Moa-Linor", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/unga-moa-linor/", "active": false, "children": []}, {"id": 450, "title": "St\u00f6dpersoner", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/stodpersoner/", "active": false, "children": []}, {"id": 1908, "title": "Spridd br\u00f6stcancer", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/spridd-brostcancer/", "active": false, "children": []}, {"id": 447, "title": "Br\u00f6strekonstruktion", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/brostrekonstruktion/", "active": false, "children": []}, {"id": 448, "title": "Egenv\u00e5rdstips", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/", "active": false, "children": [{"id": 684, "title": "Kosten", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/kosten/", "active": false, "children": []}, {"id": 685, "title": "Magen", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/magen/", "active": false, "children": []}, {"id": 686, "title": "Tr\u00e4ning", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/traning/", "active": false, "children": []}, {"id": 687, "title": "S\u00f6mn", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/somn/", "active": false, "children": []}, {"id": 688, "title": "Psyket", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/psyket/", "active": false, "children": []}, {"id": 689, "title": "Sociala livet", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/sociala-livet/", "active": false, "children": []}, {"id": 690, "title": "Lite styling och s\u00e5nt", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/lite-styling/", "active": false, "children": []}, {"id": 691, "title": "Slemhinnor, hud & t\u00e4nder", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/slemhinnor-hud/", "active": false, "children": []}, {"id": 1001, "title": "Sj\u00e4lvbild", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/sjalvbild/", "active": false, "children": []}, {"id": 1002, "title": "G\u00e5 p\u00e5 mammografi", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/ga-pa-mammografi/", "active": false, "children": []}, {"id": 3617, "title": "Egenv\u00e5rdsprodukter", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/egenvardsprodukter/", "active": true, "children": []}]}, {"id": 4338, "title": "Egenv\u00e5rd av lymfsystemet", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/Egenvard-av-lymfsystemet/", "active": false, "children": []}, {"id": 1007, "title": "Blanketter", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/blankett/", "active": false, "children": []}, {"id": 446, "title": "St\u00f6d oss", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/stod-oss/", "active": false, "children": []}, {"id": 1000, "title": "V\u00e5ra Stadgar", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/vara-stadgar/", "active": false, "children": []}, {"id": 1003, "title": "Samarbeten", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/samarbeten/", "active": false, "children": []}, {"id": 451, "title": "Kontakta Moa-Lina", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/kontakta-oss/", "active": false, "children": []}]}, "extended_wysiwyg": [], "previous_page": {"model_name": "articlepage", "id": 1002, "title": "G\u00e5 p\u00e5 mammografi", "href": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/ga-pa-mammografi/", "text": "G\u00e5 p\u00e5 mammografi n\u00e4r du blir kallad!", "image": {"title": "", "file": null}, "author": null, "date": "12 oktober 2018", "category": "", "path": "0001000500040008000A"}, "next_page": {"path": ""}, "share": {"text": "Egenv\u00e5rdsprodukter", "url": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/om-oss/egenvardstips/egenvardsprodukter/"}, "cta_footer": {"items": [{"model_name": "eventspage", "id": 19, "title": "Aktiviteter", "href": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/aktiviteter/", "text": "L\u00e4s mer om v\u00e5ra aktiviteter, se nedan om caf\u00e9tr\u00e4ffar och friskv\u00e5rdsaktiviteter, etc.", "image": {"title": "banner_2018.jpg", "file": "/media/original_images/banner_2018.jpg", "width": 2304, "height": 807, "file_size": 1974830, "focal": {"x": "50.00%", "y": "50.00%"}, "id": 325, "url": "/media/images/banner_2018.width-800.jpg", "renditions": null}, "author": "", "date": "", "category": "", "path": "000100050001"}, {"model_name": "becomememberpage", "id": 22, "title": "Bli medlem", "href": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/bli-medlem/", "text": "Vi fokuserar p\u00e5 att skapa en positiv gemenskap, och visa p\u00e5 m\u00f6jligheter.\r\n\r\nAv v\u00e5ra insamlade medel g\u00e5r h\u00e4lften till forskning, h\u00e4lften tillfaller f\u00f6reningen till aktiviteter f\u00f6r medlemmarna.\r\n\r\nAlla g\u00e5vor tas tacksamt emot, sm\u00e5 som stora!", "image": {"title": "banner_2018.jpg", "file": "/media/original_images/banner_2018.jpg", "width": 2304, "height": 807, "file_size": 1974830, "focal": {"x": "50.00%", "y": "50.00%"}, "id": 325, "url": "/media/images/banner_2018.width-800.jpg", "renditions": null}, "author": "", "date": "", "category": "", "path": "000100050005"}]}, "support_us_button": {"page": {"model_name": "becomememberpage", "id": 22, "title": "Bli medlem", "href": "https://ostergotland.brostcancerforbundet.se/bli-medlem/", "text": "Vi fokuserar p\u00e5 att skapa en positiv gemenskap, och visa p\u00e5 m\u00f6jligheter.\r\n\r\nAv v\u00e5ra insamlade medel g\u00e5r h\u00e4lften till forskning, h\u00e4lften tillfaller f\u00f6reningen till aktiviteter f\u00f6r medlemmarna.\r\n\r\nAlla g\u00e5vor tas tacksamt emot, sm\u00e5 som stora!", "image": {"title": "banner_2018.jpg", "file": "/media/original_images/banner_2018.jpg", "width": 2304, "height": 807, "file_size": 1974830, "focal": {"x": "50.00%", "y": "50.00%"}, "id": 325, "url": "/media/images/banner_2018.width-800.jpg", "renditions": null}, "author": "", "date": "", "category": "", "path": "000100050005"}}, "hide_left_menu": false, "is_rtl_language": false}} ), document.getElementById('Containers.App_ec615c43ab654c7e8d1ee9fee63bc3ac') );