Bli mer digital start 7/11 på Sensus i Linköping

Riktar sig till äldre (65+) som vill förbättra sina kunskaper om sin mobiltelefon eller surfplatta

Publicerad 23 oktober 2023

Tips till er i Moa-Lina om en studiecirkel som vi startar igång på Sensus i Linköping som vi kallar “Bli mer digital”. Den riktar sig till äldre (65+) som vill förbättra sina kunskaper om sin mobiltelefon eller surfplatta. Vi har haft flertalet lyckade studiecirklar i både Kalmar och Kronobergs län och hoppas nu på att nå ut till fler här i Östergötland.

Om ni tror att det kan finnas intresse för cirkeln bland era medlemmar får ni gärna sprida informationen vidare. Jag bifogar affisch och informationsblad. Information och anmälan finns också på vår hemsida: https://www.sensus.se/kurser-och-evenemang/bli-mer-digital-linkoping-grundkurs-1-606291/

För anmälan går det också bra att kontakta mig Anna Rehnberg på telefon 076-140 36 81 eller till Ida Aragrim, samordnare på telefon 070-22 73 330, eller mail ida.aragrim@senus.se

Hur det fungerar

Deltagarna och ledaren träffas i Sensus lokaler i Linköping vid 6 tillfällen cirka två timmar åt gången (45 min x 2 med rast emellan) och ca 3-6 personer i gruppen. Vi delar ut studiematerial. Deltagarna tar med sina egna telefoner eller surfplattor. Studiecirkeln är kostnadsfri.

Trevlig helg!

Vänliga hälsningar,

Anna Rehnberg
Verksamhetsutvecklare