Medlemsundersökning om seneffekter vid behandling av bröstcancer

Publicerad 16 maj 2022

Seneffekter_bröstcancerbehandling_Färdigbehandlad eller.jpg

Medlemsundersökning om seneffekter vid behandling av bröstcancer

I februari 2021 presenterade Bröstcancerförbundet resultatet av en kartläggning av tillgängligheten till rehabilitering för bröstcancerpatienter. I den svarade 40 procent att de inte visste att de hade rätt till rehabilitering från sjukvården och 61 procent svarade nej på fråga om de blivit erbjudna rehabilitering från sjukvården.

Därför vill Moa-Linas styrelse ta reda på hur det ser ut specifikt i vår region och hoppas att du vill ägna lite tid till att svara på några frågor om hur du har upplevt information om och möjligheten till rehabilitering. Dina svar är viktiga för att vi ska kunna påverka politikerna i regionen så att alla får möjlighet till den rehabilitering de behöver.

Medlemsundersökning om seneffekter