Stödpersoner

Samtal med stödperson

För dig som nyss fått besked om eller behandlas för bröstcancer, finns vi stödpersoner i Bröstcancerföreningen Moa-Lina Östergötland. Vi är alla bröstcancer behandlade, med speciell utbildning för stödpersoner och vi har tystnadsplikt. Vi stödjer gärna dig i dina funderingar och delar med oss av våra egna erfarenheter.

Du kan ringa eller mejla vem som helst av oss, se nedanstående kontaktinfo;

• Amie Fahlander / 073-751 23 07 / amie@moa-lina.se / född 1957 / op. 2014.
  • Anita Aktanius / 076-130 07 59 / anita@moa-lina.se / född 1970 / op. 2013.
  • Elizabeth Åkesson / 070-550 82 98 / elizabeth@moa-lina.se / född 1960 / op. 2013.
  • Inga Ekström / 013-15 51 25 / född 1932 / op. 1970, 1972.
  • Marie Johansson / 079-303 64 05 / marie@moa-lina.se / född 1961 / op. 2016.
  • Sofia Weineholm – stödansv. / 070-835 98 70 / sofia@moa-lina.se / född 1976 / op. 2008, 2010, 2011.
Presentation av oss stödpersoner (för nerladdning i PDF)

Närståendestödjare

Inom bröstcancerföreningen Moa-Lina finns även närståendestödjare för dig som är partner, barn, syskon, förälder, vän eller arbetskamrat till den som fått en bröstcancerdiagnos. Närståendestödjare är en person vars livskamrater har drabbats av bröstcancer och som känt att han vill vara ett stöd för andra. Han har genomgått en utbildning liknande den som de ordinarie stödpersoner genomgår och har också moralisk tystnadsplikt.

Carl Gustav Pettersson 0121-107 09 / 070-576 98 31